Veelgestelde vragen

Hieronder een overzicht van veelgestelde vragen:

1. Algemene vragen over COVID-19
 

Heb ik een vaccinatiebewijs nodig voor mijn bezoek aan CORPUS? 

Nee, je hoeft geen vaccinatiebewijs te laten zien voor een bezoek aan CORPUS. Musea en pretparken vallen niet onder deze verplichting.

Moet ik mij voor mijn bezoek aan CORPUS laten testen?

Nee, dat is niet nodig.

Is alles in CORPUS geopend?

Ja, ook de foodcorners zijn geopend.

Welke maatregelen nemen jullie in CORPUS?

CORPUS volgt het advies vanuit de Rijksoverheid m.b.t. de corona maatregelen.

  • We adviseren het dragen van een mondkapje
  • We hanteren 1,5 meter afstand tussen huishoudens
  • Er zijn extra hygiënemaatregelen

Moet ik altijd reserveren en hoe doe ik dat?

CORPUS werkt met tijdsloten die je online reserveert. Groepen groter dan 10 personen, personen met vouchers en kortingscodes kunnen alleen telefonisch reserveren: 071 75 10 200.

Moet ik een mondkapje dragen tijdens mijn bezoek?

We raden het dragen van een mondkapje aan, het is echter niet verplicht.

 

2. De attractie


Voor welke leeftijden is CORPUS ‘reis door de mens’ geschikt?

CORPUS is geschikt voor alle leeftijden vanaf 6 jaar. Adviesleeftijd: vanaf 8 jaar. Baby’s en kinderen onder de 6 jaar worden niet toegelaten bij CORPUS. De combinatie van donkere ruimtes met de soms heftige licht- en geluidseffecten kunnen bij jonge kinderen voor paniek zorgen.

Let op: vanwege wet- en regelgeving worden kinderen onder de 6 jaar worden niet toegelaten in CORPUS. 

Zijn de foodcorners in CORPUS geopend?

Ja, de foodcorners in de entreehal en op de 7e verdieping zijn open.

Mag ik zelf eten en drinken meenemen naar CORPUS?

Nee, het is niet toegestaan om zelf eten en drinken mee te nemen.

Kan ik ook glutenvrij eten in CORPUS?

Ja, op aanvraag is het mogelijk om een glutenvrije tosti te bestellen. Daarnaast zijn er een aantal glutenvrije snacks te bestellen.

Zijn huisdieren toegestaan in CORPUS?

Nee, huisdieren zijn niet toegestaan in CORPUS. Met uitzondering van assistentie honden voor mensen met een beperking.

Kan ik gebruikmaken van de garderobe van CORPUS?

Ja, de garderobe van CORPUS kan gebruikt worden, met inachtneming van de op locatie aangegeven voorzorgsmaatregelen.

Heeft CORPUS kluisjes?

Ja, bij de garderobe zijn ook kluisjes. Dit kost € 1,- en ontvang je na het bezoek weer terug. 

Kan ik gebruik maken van de toiletten van CORPUS?

Ja, op elke etage kan je gebruikmaken van het toilet. Ook bij de toiletten zijn extra hygiëne maatregelen genomen. LET OP: tijdens de 'reis' is het niet mogelijk om naar het toilet te gaan. Hou hier rekening mee voordat je start met de 55 minuten durende 'reis'.

Als ik later op de dag de 'reis door de mens' maak, heb ik dan nog genoeg tijd?

Ja, maak je geen zorgen. De deuren van CORPUS sluiten dagelijks 2,5 uur na vertrek van de laatste 'reis door de mens' voor de bezoekers die binnen zijn.

Heb je last van epilepsie?

Dan is CORPUS minder geschikt voor jou. Er zijn namelijk heftige licht- en geluidseffecten tijdens de ‘reis door de mens’.  Mocht je toch overwegen CORPUS te bezoeken, neem dan even contact met ons op. Wij vertellen je graag uitgebreider wat je kunt verwachten.

Heb je last van hoogtevrees?

Dan hoef je je in CORPUS geen zorgen te maken. Waarschijnlijk zal je geen last hebben van hoogtevrees bij ons. Tijdens de ‘reis door de mens’ word je verplaatst van de ene naar de andere etage via langzaam bewegende platforms. In de ‘reis door de mens’ bevinden zich bovendien geen trappen. Mocht je toch twijfelen, neem dan even contact met ons op.

Heb je last van claustrofobie?

In de ‘reis door de mens’ zijn er plaatsen waar het zeer donker is met licht- en geluidseffecten. Als dit angstig voor jou is, is CORPUS minder geschikt voor jou. Daarnaast is het altijd mogelijk om de 'reis' te verlaten.

Als ik een pacemaker heb, mag ik dan de 'reis' maken?

Ja, dat mag zeker. Wij maken geen gebruik van magnetische velden. Onze audiotour zal ook geen invloed hebben op de pacemaker.

Heeft CORPUS een airco systeem? 

Nee in CORPUS bevindt zich geen airco systeem, maar een luchtbehandeling systeem. Wij adviseren om een luchtig vestje o.i.d. mee te brengen zodat je dit kunt aantrekken mocht het iets te koel zijn.

Zijn blindengeleidehonden toegestaan in de CORPUS?

CORPUS is toegankelijk voor blindengeleidehonden. Let op, CORPUS beperkt toegankelijk voor blinden en slechtzienden. Wij maken gebruik van zowel visuele, als auditieve en tastbare elementen.

 

3. Algemene vragen over tickets

Moet ik altijd reserveren en hoe doe ik dat?

Ja, via onze website kun je een reservering maken voor een dag en tijdstip. Dat doe je hier. Groepen groter dan 10 personen kunnen alleen telefonisch reserveren: 071 75 10 200.

Ik had al een ticket voor CORPUS, maar die is gedurende de sluiting verlopen. Wat nu?

Alle tickets die zijn verlopen tijdens de sluitingsperiode van CORPUS blijven geldig. Heb je vragen over je ticket en/of wil je een andere datum boeken? Neem dan contact op met de afdeling reserveringen: 071 7510 200.

Ik heb bij een externe aanbieder een voucher gekocht. Hoe boek ik een tijdslot?

Je kunt een tijdslot boeken door te bellen met de afdeling reserveringen: 071 75 10 200.

Ik heb een vouchercode, hoe boek ik een ticket met tijdslot?

Je kunt een tijdslot boeken door te bellen met de afdeling reserveringen: 071 75 10 200.

Kan ik ook spontaan langskomen bij CORPUS?

Elke bezoeker moet vooraf een ticket met tijdslot reserveren. Heb je geen ticket? Neem dan eerst contact op met de afdeling reserveringen om te vragen naar de beschikbare mogelijkheden voordat je langskomt.

Kan ik mijn Museumkaart gebruiken bij CORPUS?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. CORPUS is een private attractie, waardoor we geen Museumkaart kunnen accepteren.

Wat betaalt een begeleider van iemand met een beperking?

Een begeleider van een doof persoon krijgt gratis toegang. Een begeleider van iemand die slechtziend, minder valide of verstandelijk beperkt is, krijgt € 5 euro korting. Bel met de afdeling reserveringen voor meer informatie: 071 75 10 200.

Ontvang ik ook een bevestiging van mijn tickets?

Ja, nadat je de reservering hebt geplaatst ontvang je een reserveringsbevestiging per e-mail.

 

4. Online tickets

Wat kost een ticket (met datum) voor CORPUS?

Ticketprijs is € 18,95 per persoon. Voor groepen vanaf 10 personen geldt een prijs van € 17,25 per persoon. Let op: tickets voor groepen dienen telefonisch gereserveerd te worden bij de afdeling reserveringen: 071 75 10 200.

Hoe kan ik mijn online ticket omboeken naar een andere dag of tijd?

Het is mogelijk om je online ticket minimaal 48 uur van tevoren om te boeken. Neem hiervoor contact op met de Afdeling reserveringen: 071 75 10 200. Aankondigingen van nieuwe (kortings)acties zijn geen grond voor restitutie. Wij geven géén restitutie op online aangeschafte tickets.

Moet ik het online ticket vooraf printen?

Je kunt je digitale ticket laten zien op je telefoon of je kunt je ticket printen.

 

5. Parkeren

Wat kost parkeren bij CORPUS?

Een uitrijkaart kost € 7,-.

Kan ik van tevoren een uitrijkaart afrekenen?

Nee, dat is niet mogelijk. Je kan tijdens je bezoek aan CORPUS je uitrijkaart aan de balie afrekenen. 

Kan het zijn dat de parkeergarage vol is?

Dat komt soms voor maar dan bieden we andere parkeergelegenheden aan, bijvoorbeeld bij het naast gelegen Hilton Garden Inn hotel.

Kan ik onbeperkt mijn auto parkeren?

Wil je na een bezoek aan CORPUS nog ergens naartoe en 's avonds terugkomen? Dit is niet wenselijk, omdat de deuren van de parkeergarage 2,5 uur na de laatste 'reis' sluiten. 

 

6. Groepen en schoolreizen

Kan ik een kinderfeestje organiseren in CORPUS?

Dat is mogelijk! Klik hier voor meer informatie.

Zijn groepsbezoeken op dit moment mogelijk?

In sommige gevallen is het mogelijk om met meer dan 6 personen de 'reis door de mens' te maken. Kom je met meer dan 6 personen? Neem dan contact op met de afdeling reserveringen: 071 75 10 200.

Kan ik met een schoolgroep CORPUS bezoeken?

Uiteraard kun je met een groep of schoolgroep CORPUS bezoeken. Voor informatie voor schoolgroepen klik hier en voor informatie voor groepen klik hier.

Kan ik mijn schoolreis annuleren of verplaatsen?

Dat is mogelijk. De afdeling reserveringen kan u hierover de bezoekersvoorwaarden mailen. Afdeling reserveringen: 071-75 10 200 of mail naar info@corpusexperience.nl

Hoe groot mag mijn gezelschap zijn om CORPUS te bezoeken?

Er is geen maximum aantal, voor corona kon je met 16 personen de 'reis' maken, elke 7,5 minuut vertrekt er een 'reis door de mens'. Door de 1,5 meter maatregel maken 6 mensen de 'reis' i.p.v. 16 mensen maar het hangt ook af van het aantal huishoudens.

Ik wil een familiedag organiseren met een bezoek aan CORPUS, is dit mogelijk?

Dat is zeker mogelijk. Neem hierover contact op met de afdeling reserveringen: 071 75 10 200.

 

 

Ik heb een vraag die hier niet tussen staat, waar kan ik die vraag stellen?

Neem contact op met de afdeling reserveringen: 071 75 10 200 of stuur een mail naar info@corpusexperience.nl

Koop direct je tickets en beleef de 'reis door de mens'

Koop tickets

Volg ons op social media